Pedagogickým záměrem logopedické třídy je dosáhnout co možná nejlepších výsledků při odstraňování řečových odchylek formou individuální a skupinové logopedické intervence. Cílem je odstranit, popř. zmírnit projevy narušené komunikační schopnosti, ale i jiných oslabení, v závislosti na možnostech a schopnostech jednotlivých dětí. To vše nad rámec běžných činností a aktivit ostatních tříd naší mateřské školy.
Náměty k procvičování – hry a hříčky se slovíčky (PDF)
Ve speciální logopedické třídě je hlavní pozornost věnována především logopedické péči týkající se celé řečové oblasti ve všech jazykových rovinách:
Děti potřebují vedle logopedické péče také individuální stimulaci i v dalších oblastech. Pro každé dítě je vypracován plán logopedické nápravy rozvoje dítěte, který je sestaven na základě závěrů odborných vyšetření.
Významným faktorem při realizaci stanoveného pedagogického záměru je spoluúčast rodiny. Vzájemná důvěra, úcta, otevřenost, zlepšení vzájemné komunikace a spolupráce jsou předpokladem úspěšného působení na děti. Při logopedických cvičeních je spolupráce s rodinou velmi žádoucí.
Děti, které podle vedených logopedických sešitů cvičí pravidelně i doma s rodiči, mnohem výrazněji prospívají a pokroky nastávají dříve.
Podkladem pro vřazení dítěte do logopedické třídy je odborná zpráva ze Speciálně pedagogického centra. Garantem logopedické péče v naší mateřské škole je Speciální pedagogické centrum pro vady řeči Litoměřice.
Adresa: Dalimilova ulice 2, 412 01 Litoměřice
Tel: +420 416 734 011, +420 778 434 880
E-mail: spc.klient@tiscali.cz
Web: www.zssaldova.cz
Speciálně pedagogické centrum poskytuje péči dětem, žákům a studentům se specifickými vzdělávacími potřebami i jejich rodinám v souladu s aktuální školskou legislativou. Diagnostická, terapeutická, metodická a poradenská činnost je zaměřena na klienty s narušenou komunikační schopností, mentálním postižením, sluchovým postižením, zrakovým postižením, tělesným postižením, kombinovaným postižením. SPC je krajským koordinačním pracovištěm pro poskytování metodického vedení logopedické péče v Ústeckém kraji.